ZAKUP W BILETOMACIE MOBILNYM
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że we wszystkich pociągach WKD zainstalowane zostały mobilne automaty biletowe, w którym istnieje możliwość zakupu biletów WKD.
UWAGA PASAŻEROWIE!
Automaty mobilne są dodatkowym, uzupełniającym kanałem sprzedaży biletów funkcjonującym obok podstawowych kanałów sprzedaży – kasy biletowe, stacjonarne automaty biletowe oraz www.wkd.com.pl
W przypadku braku biletu, jak również braku możliwości zakupu biletu w automacie mobilnym – podróżny będzie traktowany jako osoba jadąca bez biletu
Lokalizacja automatu:
- automat zlokalizowany jest zawsze od strony kabiny maszynisty zwróconej w kierunku Warszawy,
- miejsce posadowienia automatu zostało oznaczone specjalnym piktogramem na pojeździe,
- w pociągu WKD zainstalowany jest wyłącznie jeden automat.
Funkcjonalność automatu:
1) w automacie mobilnym istnieje możliwość zakupu biletów jednorazowych i okresowych:
- w formie klasycznej – bilet papierowy,
UWAGA:
Bilety jednorazowe są automatycznie skasowane. Nie ma możliwości zakupu biletów jednorazowych w przedsprzedaży tzn. „na zapas”, - w formie wirtualnej - bilet przypisany do karty płatniczej użytej podczas transakcji zakupu.
2) płatność wyłącznie bezgotówkowo – karta płatnicza i BLIK
Kontrola biletów wirtualnych:
1) podczas kontroli biletów należy zbliżyć kartę płatniczą do urządzenia kontrolerskiego w celu potwierdzenia ważności biletu.
Kontroler nie ma dostępu do danych znajdujących się na kontrolowanej karcie płatniczej. Karta płatnicza jest wyłącznie identyfikatorem transakcji. Bilet jest zapisywany w Systemie Centralnym, skąd kontroler otrzymuje jedynie informację o przypisanym do karty płatniczej bilecie.
2) z wykorzystaniem funkcji dostępnej w automacie – „Sprawdź bilety przypisane do karty płatniczej”, z której może skorzystać pasażer w celu weryfikacji ważności swojego biletu.
Podróżny, który z jakiejkolwiek przyczyny nie nabył biletu na peronie WKD - w kasie biletowej / stacjonarnym automacie biletowym, zobowiązany jest wejść do pociągu w miejscu usytuowania automatu oznaczonego specjalnym piktogramem i niezwłocznie udać się do automatu biletowego w celu nabycia w nim biletu.
Schemat zakupu biletów przedstawia się następująco:
Podróżny ma opcję wyboru biletu jednorazowego - I strefa, II strefa, III strefa, Bilet Miejski, a także Wspólnego Biletu Samorządowego oraz biletu okresowego.
- przy zakupie biletów jednorazowych podróżny wybiera strefę czasową, w której zamierza odbyć podróż, a następnie przysługującą mu zniżkę z dostępnego katalogu ulg.
- przy zakupie Biletów Miejskich – podróżny wybiera właściwą ofertę, do której posiada uprawnienie, tj. Kartę Mieszkańca danej Gminy/Miasta
- przy zakupie biletów okresowych (tygodniowy, dwutygodniowy, miesięczny, kwartalny):
- wybranie relacji biletu – „tam” lub „tam i powrót”,
- rodzaj przysługującej zniżki z dostępnego katalogu ulg,
- stację początkową i końcową,
- termin ważności.
Po zakupie biletu okresowego podróżny sam wpisuje imię i nazwisko posiadacza biletu. Bilet ważny z dokumentem ze zdjęciem.
Zgłoszenia reklamacyjne dot. nieprawidłowości podczas zakupu biletu należy kierować do Centrum Obsługi Klienta
Tel. 22 437 92 85 (8h w dni robocze od poniedziałku do piątku)
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.