Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że we wszystkich pociągach WKD zainstalowane zostały mobilne automaty biletowe, w którym istnieje możliwość zakupu biletów WKD.

UWAGA PASAŻEROWIE!
Automaty mobilne są dodatkowym, uzupełniającym kanałem sprzedaży biletów funkcjonującym obok podstawowych kanałów sprzedaży – kasy biletowe, stacjonarne automaty biletowe oraz www.wkd.com.pl
W przypadku braku biletu, jak również braku możliwości zakupu biletu w automacie mobilnym – podróżny będzie traktowany jako osoba jadąca bez biletu

Lokalizacja automatu:

  • automat zlokalizowany jest zawsze od strony kabiny maszynisty zwróconej w kierunku Warszawy,
  • miejsce posadowienia automatu zostało oznaczone specjalnym piktogramem na pojeździe,
  • w pociągu WKD zainstalowany jest wyłącznie jeden automat.

Funkcjonalność automatu:

1) w automacie mobilnym istnieje możliwość zakupu biletów jednorazowych i okresowych:

  • w formie klasycznej – bilet papierowy,
    UWAGA:
    Bilety jednorazowe są automatycznie skasowane. Nie ma możliwości zakupu biletów jednorazowych w przedsprzedaży tzn. „na zapas”.

2) płatność wyłącznie bezgotówkowo – karta płatnicza i BLIK

Podróżny, który z jakiejkolwiek przyczyny nie nabył biletu na peronie WKD - w kasie biletowej / stacjonarnym automacie biletowym, zobowiązany jest wejść do pociągu w miejscu usytuowania automatu oznaczonego specjalnym piktogramem i niezwłocznie udać się do automatu biletowego w celu nabycia w nim biletu.

Schemat zakupu biletów przedstawia się następująco:

Podróżny ma opcję wyboru biletu jednorazowego - I strefa, II strefa, III strefa, Bilet Miejski, a także Wspólnego Biletu Samorządowego oraz biletu okresowego.

  • przy zakupie biletów jednorazowych podróżny wybiera strefę czasową, w której zamierza odbyć podróż, a następnie przysługującą mu zniżkę z dostępnego katalogu ulg.
  • przy zakupie Biletów Miejskich – podróżny wybiera właściwą ofertę, do której posiada uprawnienie, tj. Kartę Mieszkańca danej Gminy/Miasta
  • przy zakupie biletów okresowych (tygodniowy, dwutygodniowy, miesięczny, kwartalny):
  1. wybranie relacji biletu – „tam” lub „tam i powrót”,
  2. rodzaj przysługującej zniżki z dostępnego katalogu ulg,
  3. stację początkową i końcową,
  4. termin ważności.

Po zakupie biletu okresowego podróżny sam wpisuje imię i nazwisko posiadacza biletu. Bilet ważny z dokumentem ze zdjęciem.

Zgłoszenia reklamacyjne dot. nieprawidłowości podczas zakupu biletu należy kierować do Centrum Obsługi Klienta

Tel. 22 437 92 85 (8h w dni robocze od poniedziałku do piątku)
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.