Parkingi dla pasażerów WKD w Komorowie i Pruszkowie coraz bliżej unijnego dofinansowania
Gmina Michałowice była gospodarzem konferencji prasowej, na której przekazano bardzo dobre informacje na temat przygotowywanego projektu budowy nowoczesnej infrastruktury parkingowej w systemie „Parkuj i Jedź”. Będzie ona wkrótce dostępna w sąsiedztwie przystanków w Komorowie i Pruszkowie dla zmotoryzowanych pasażerów okolic kolejki WKD, chcących kontynuować podróż pociągiem. W czerwcu br. Warszawska Kolej Dojazdowa zawarła umowy z Gminą Michałowice i Miastem Pruszków w sprawie udostępnienia terenu kolejowego pod realizację przebudowy dwóch parkingów, z których pierwszy zlokalizowany jest w Komorowie przy ul. Ceglanej, zaś drugi w Pruszkowie przy ul. Pawiej.
Realizacja odbędzie się z udziałem środków unijnych, których pozyskanie znacznie się przybliżyło. Parkingi zlokalizowane na terenie WKD stanowią część większego przedsięwzięcia, jakie Gmina Michałowice i Miasto Pruszków postanowiły realizować w partnerstwie z gminami: Grodzisk Mazowiecki, Milanówek, Sulejówek i Żyrardów w ramach projektu pn. „Poprawa jakości powietrza na terenie ZIT WOF poprzez budowę parkingów „Parkuj i Jedź” (ZIT WOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego). Projekt zajął pierwsze miejsce na liście rankingowej projektów złożonych w konkursie o dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
Realizacja projektu będzie miała bezpośredni wpływ na polepszenie jakości powietrza mieszkańców zamieszkałych na terenie Gminy Michałowice i Miasta Pruszków oraz korzystanie przez nich z usług świadczonych przez WKD. Modernizacja parkingów pozwoli pasażerom WKD na pozostawienie samochodów w dogodnej lokalizacji i komfortowych warunkach oraz przesiadkę do nowoczesnych pociągów WKD. Poprawi się płynność ruchu oraz zmniejszy negatywny wpływ transportu indywidualnego na środowisko naturalne.
– Od lat konsekwentnie rozwijamy ofertę przewozową dla mieszkańców osiedli wzdłuż linii WKD, której istotnym elementem jest budowa infrastruktury w systemie „Parkuj i Jedź”. Odpowiadając na rosnące potrzeby pasażerów z początkiem października kierujemy do ruchu dodatkowy, 14. obieg taboru. Celem jest zwiększenie częstotliwości kursowania w popołudniowym szczycie komunikacyjnym, podczas którego pociągi pojadą co 10 minut. Dodatkowe połączenia także w szczycie porannym zyska Milanówek. Nieco dalszy horyzont czasowy to projektowana obecnie budowa drugiego toru od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego, na którą również w ostatnim czasie pozyskaliśmy unijne dofinansowanie – powiedział Tomasz Tretter, Członek Zarządu WKD.
{gallery}2019-09-09 Konferencja Michalowice{/gallery}