"Wukadka" liderem punktualności w kolejowych przewozach pasażerskich w III kwartale br.
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że według danych opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego, w III kwartale 2018 r. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując bardzo wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,48%. Na drugim miejscu uplasowała się spółka PKP SKM w Trójmieście z wynikiem 97,98%, zaś na trzecim miejscu – spółka UBB GMBH z wynikiem 95,99% (źródło: UTK; zobacz dane opublikowane przez Urząd Transportu Kolejowego). Szczegółowe dane zawarto w Tabeli nr 1.
Tabela 1: Punktualność przewozów pasażerskich w III kwartale 2018 r.
Nazwa przewoźnika |
III kwartał |
|
1. |
Warszawska Kolej Dojazdowa |
99,48% |
2. |
PKP SKM w Trójmieście |
97,98% |
3. |
UBB GMBH |
95,99% |
4. |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna |
95,19% |
5. |
Arriva RP |
91,90% |
6. |
Szybka Kolej Miejska w Warszawie |
89,62% |
7. |
Koleje Śląskie |
88,57% |
8. |
Przewozy Regionalne |
87,31% |
9. |
Koleje Wielkopolskie |
86,75% |
10. |
Koleje Mazowieckie |
86,71% |
11. |
Koleje Dolnośląskie |
85,23% |
12. |
LEO Express |
79,07% |
13. |
Koleje Małopolskie |
78,75% |
14. |
SKPL Cargo |
77,07% |
15. |
PKP Intercity |
66,68% |
OGÓŁEM |
87,42% |
Źródło: www.utk.gov.pl
Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich w III kwartale 2018 r.:
{gallery}2018-11-19 Dane UTK 2018-3-1{/gallery}
Rozpatrując uśredniony poziom wskaźnika punktualności w skali 9 miesięcy 2018 r. na podstawie danych dla poszczególnych kwartałów, Warszawska Kolej Dojazdowa również okazała się przewoźnikiem najpunktualniejszym w kraju, osiągając poziom 99,51%. Szczegółowe dane w tym zakresie zawarto w Tabeli nr 2.
Tabela 2: Punktualność przewozów pasażerskich za 9 miesięcy 2018 r.
Nazwa przewoźnika |
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
2018 rok (średnia I-III kw.) |
|
1. |
Warszawska Kolej Dojazdowa |
99,65% |
99,41% |
99,48% |
99,51% |
2. |
PKP SKM w Trójmieście |
98,26% |
98,18% |
97,98% |
98,14% |
3. |
UBB GMBH |
98,71% |
97,63% |
95,99% |
97,44% |
4. |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna |
96,79% |
95,19% |
95,19% |
95,72% |
5. |
Arriva RP |
93,95% |
93,40% |
91,90% |
93,08% |
6. |
Szybka Kolej Miejska w Warszawie |
94,64% |
90,80% |
89,62% |
91,69% |
7. |
Koleje Śląskie |
90,76% |
88,27% |
88,57% |
89,20% |
8. |
Koleje Mazowieckie |
91,45% |
87,69% |
86,71% |
88,62% |
9. |
Przewozy Regionalne |
89,76% |
88,75% |
87,31% |
88,61% |
10. |
Koleje Wielkopolskie |
89,02% |
86,56% |
86,75% |
87,44% |
11. |
SKPL Cargo |
94,68% |
87,53% |
77,07% |
86,43% |
12. |
Koleje Dolnośląskie |
87,77% |
80,94% |
85,23% |
84,65% |
13. |
LEO Express |
- |
- |
79,07% |
79,07% |
14. |
Koleje Małopolskie |
73,44% |
84,04% |
78,75% |
78,74% |
15. |
PKP Intercity |
74,52% |
68,20% |
66,68% |
69,80% |
OGÓŁEM |
90,14% |
88,21% |
87,42% |
88,59% |
Źródło: opracowanie WKD na podstawie: www.utk.gov.pl
Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich po 9 miesiącach 2018 r.:
{gallery}2018-11-19 Dane UTK 2018-3-2{/gallery}
Osiągnięty w ciągu III kwartału 2018 r., jak również w ciągu 9 miesięcy 2018 r. bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów w ramach realizowanych usług przewozowych w porównaniu z innymi operatorami, Spółka uzyskała dzięki następującym uwarunkowaniom:
- Organizowanie i prowadzenie przewozów kolejowych na całkowicie wydzielonej linii kolejowej, niezależnej od innych operatorów oraz nie wykorzystywanej przez innych przewoźników.
- Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, skracające ścieżkę decyzyjną oraz działania interwencyjne w przypadku zaistnienia zdarzeń awaryjnych – zarówno po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej.
- Niska usterkowość eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów infrastruktury kolejowej, za czym stoi posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych, z odpowiednio wykwalifikowanym personelem oraz przy ograniczonym do minimum zlecaniu usług do realizacji przez podmioty zewnętrzne.
- Oferta przewozowa WKD skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, co pozwala na zapewnienie niezbędnych rezerw oraz niską podatność na zakłócenia i opóźnienia.