{slider Czy na przystankach WKD obowiązuje zakaz palenia?}

Zabrania się palenia tytoniu na terenie przystanków WKD, zgodnie z 1, ust. 12 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 listopada 2004r. w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących na obszarze kolejowym, w pociągach i innych pojazdach kolejowych (Dz.U.2004r., nr 264, poz. 2637).

{slider Nie miałam ważnego biletu okresowego na przejazd (zostawiłam w domu) i odebrałam Wezwanie do zapłaty w pociągu, co mam robić?}

W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty, ewentualne reklamacje w przedmiotowej sprawie prosimy składać w formie pisemnej (po powołaniu się na numer wezwania), dołączając kserokopię biletu okresowego oraz dowód wniesienia opłaty manipulacyjnej w kwocie 10,00 zł na wskazane w przekazie konto. Nie podlegają reklamacji wezwania sporządzone z powodu nie okazania w pociągu biletu odcinkowego bezimiennego.

Wezwania do zapłaty wystawione od dnia 01.06.2020 r. do chwili obecnej 

REWIZOR Sp. z o.o.

ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Podróżni w sprawie odwołania osobiście przyjmowani są w poniedziałek w godzinach 12:00 - 18:00, w środę oraz w piątek  w godzinach 8:30 - 14:30 pod adresem:

Aleje Jerozolimskie 144; 02-305 Warszawa
budynek PKS Polonus, Dworzec Zachodni, 5 piętro, pokój 704

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu 578 000 736


Wezwania do zapłaty wystawione od dnia 01.08.2018 r. do dnia 31.05.2020 r.

 REWIZOR Sp. z o.o.

ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu 531 921 777 od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-13:00


Wezwania do zapłaty wystawione w okresie od dnia 01.06.2015 r. do dnia 31.07.2018 r. przez:

1. Z.W. ''Renoma'' Sp. z o.o. ul. 3 Maja 67, 81-850 Sopot

2. REWIZOR Paweł Adamiak ul. Chwaszczyńska 49A/3, 81-571 Gdynia

prowadzone są bezpośrednio przez Warszawską Kolej Dojazdowa sp. z o.o. ul. Stefana Batorego 23, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Wezwania do zapłaty wystawione do dnia 31.05.2015 r.

Biuro Windykacji Należności Przewozowych

POLREGIO sp. z o.o.
Poznań 60-715 ul. Kolejowa 5
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. fax: (61) 633-43-54

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonów: 

783-932-872 lub 783-933-066, 783-933-067, 783-933-069, 783-933-083 w dni robocze od godz. 7:15-14:45.
Interwencje osobiste w siedzibie Biura w dni robocze od godz. 9:00 - 13:00.

{slider Dlaczego jest tak wysoka opłata dodatkowa za przejazd bez ważnego biletu?}

"Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 stycznia 2005 r. w sprawie sposobu ustalania wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej"(Dz. U. z 2005 r. Nr 14 poz. 117) ustala wysokość opłat dodatkowych i opłaty manipulacyjnej.
Wysokość opłaty dodatkowej ustala się, biorąc za podstawę cenę najtańszego biletu jednorazowego w następujący sposób:

  1. za przejazd bez odpowiedniego dokumentu przewozu biletu, jako 50 krotność tej ceny, czyli 50 x 4,10 = 205,00 zł.,
  2. za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgowego przejazdu (brak w momencie kontroli biletów legitymacji szkolnej, studenckiej, brak przedłużenia terminu ważności legitymacji, brak stosownych zaświadczeń), jako 40 krotność tej ceny, czyli 40 x 4,10 = 164,00 zł.,
  3. za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt, jako 20 krotność tej ceny, czyli 20 x 4,10 = 82,00 zł.,
  4. za spowodowanie przez podróżnego zatrzymania pociągu WKD bez uzasadnionej przyczyny (np. oczekiwanie na funkcjonariuszy Policji w celu ustalenia danych osobowych) jako 150 krotność tej ceny, czyli 150 x 4,10 = 615.00 zł.

Wysokość opłaty dodatkowej ulega zmniejszeniu jeżeli opłaty wnosi się w ciągu 7 lub 30 dni od otrzymania wezwania do zapłaty.

{slider Jakie są opłaty za przewóz roweru i wózków dziecięcych?}

Rower (wózek dziecięcy) powinien być przewożony pod nadzorem podróżnego. Rower (wózek dziecięcy) nie może przeszkadzać podróżnym i powodować uszkodzeń lub zanieczyszczeń wagonu.
Na przewóz roweru / wózka dziecięcego pod opieką podróżnego wydaje się:

  1. bilet jednorazowy wg taryfy normalnej na odpowiednią strefę czasową rozkładowego czasu przejazdu pociągu
  2. bilet miesięczny z ważnością na całą linię WKD, w cenie 51,50 zł

Nie dotyczy wózków dziecięcych potrzebnych w podróży dzieciom do 4 lat, przewożonych na podstawie biletów z ulgą ustawową 100%, które przewozi się bezpłatnie.

 

W weekendy (tj. soboty i niedziele) oraz święta (dni ustawowo wolne od pracy) pasażer posiadający ważny bilet na przejazd pociągiem WKD, może przewieźć jeden rower, bez konieczności zakupu biletu na przewóz roweru.

 

{slider Nie miałem ważnej legitymacji uprawniającej do ulgi i odebrałem wezwanie do zapłaty w pociągu, co mam zrobić?}

W przypadku otrzymania wezwania do zapłaty, ewentualne reklamacje w przedmiotowej sprawie prosimy składać w formie pisemnej (po powołaniu się na numer wezwania), dołączając uwierzytelnioną (w szkole, na uczelni) kserokopię dokumentu lub biletu oraz dowód wniesienia opłaty manipulacyjnej w kwocie 10,00 zł na wskazane w przekazie konto. Nie podlegają reklamacji wezwania sporządzone z powodu nie okazania w pociągu biletu odcinkowego bezimiennego.

Wezwania do zapłaty wystawione od dnia 01.06.2020 r. do chwili obecnej 

REWIZOR Sp. z o.o.

ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Podróżni w sprawie odwołania osobiście przyjmowani są w poniedziałek w godzinach 12:00 - 18:00, w środę oraz w piątek  w godzinach 8:30 - 14:30 pod adresem:

Aleje Jerozolimskie 144; 02-305 Warszawa
budynek PKS Polonus, Dworzec Zachodni, 5 piętro, pokój 704

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu 578 000 736


Wezwania do zapłaty wystawione od dnia 01.08.2018 r. do dnia 31.05.2020 r.

 REWIZOR Sp. z o.o.

ul. Chwaszczyńska 49A/3
81-571 Gdynia
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerem telefonu 531 921 777 od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-13:00


Wezwania do zapłaty wystawione w okresie od dnia 01.06.2015 r. do dnia 31.07.2018 r. przez:

1. Z.W. ''Renoma'' Sp. z o.o. ul. 3 Maja 67, 81-850 Sopot

2. REWIZOR Paweł Adamiak ul. Chwaszczyńska 49A/3, 81-571 Gdynia

prowadzone są bezpośrednio przez Warszawską Kolej Dojazdowa sp. z o.o. ul. Stefana Batorego 23, 05-825 Grodzisk Mazowiecki, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 Wezwania do zapłaty wystawione do dnia 31.05.2015 r.

Biuro Windykacji Należności Przewozowych

POLREGIO sp. z o.o.
Poznań 60-715 ul. Kolejowa 5
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. fax: (61) 633-43-54

Informacje telefoniczne można uzyskać pod numerami telefonów: 

783-932-872 lub 783-933-066, 783-933-067, 783-933-069, 783-933-083 w dni robocze od godz. 7:15-14:45.
Interwencje osobiste w siedzibie Biura w dni robocze od godz. 9:00 - 13:00.

{slider Automat biletowy sprzedający bilety WKD, nie wydał mi biletu, wydał inny bilet niż chciałem, nie wydał reszty itp.}

W w/w przypadkach należy złożyć reklamację w punkcie obsługi reklamacji biletów zakupionych w automatach sprzedających bilety WKD, który znajduje się w Warszawie na Stacji Metra Centrum lok. 2009C

tel . +48 801 789 405 - Infolinia
Mob. +48 661 010 874 - wsparcie techniczne
e-mail:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Punkt czynny jest: od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-18:00

{slider Jak postępować w przypadku, gdy kasownik w pociągu jest nieczynny?}

W przypadku uszkodzenia kasownika elektronicznego w wagonie, podróżny zobowiązany jest skasować bilet w drugim kasowniku - umieszczonym w tym wagonie, gdyż bilet nie skasowany (pomimo istnienia takich możliwości) jest nieważny.

W odstępstwie od tej zasady, w razie uszkodzenia obydwu kasowników (i tylko w tym przypadku) dopuszcza się skasowanie biletu odręcznie przez podróżnego, - w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika - wpisując atramentem lub długopisem datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

{slider Na jakim odcinku obowiązują bilety ZTM?}

W pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej, na odcinku Warszawa Śródmieście WKD - Opacz honorowane są następujące bilety ZTM:

 

  1. okresowe 30 i 90 dniowe zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, w tym Bilet Młodego Warszawiaka oraz Bilet Metropolitalny
  2. dobowe
  3. 3-dniowe
  4. weekendowe
  5. weekendowe grupowe
  6. bilet seniora
  7. dla dziecka z rodziny posiadającej troje dzieci

oraz uprawnienia do bezpłatnych i ulgowych przejazdów na podstawie stosownych Uchwał Rady Miasta Stołecznego Warszawy.

Uprawnienia do ulg w komunikacji miejskiej w Warszawie

UWAGA bilety ZTM jednorazowe 20-minutowe i jednorazowe przesiadkowe 75-minutowe na I strefę i 90-minutowe na I i II strefę nie są honorowane, tzn. nie uprawniają do przejazdów pociągami WKD.

Na odcinku linii WKD objętym ofertą obowiązuje wyłącznie 1 strefa biletowa.

Zobacz schemat

Osoby odbywające przejazdy na podstawie w/w biletów ZTM, do/z miejscowości położonych poza obszarem objętym umową, zobowiązane są do nabycia biletu WKD na przejazd pociągiem WKD poza obszarem objętym umową, zgodnie z zasadami obowiązującymi w WKD.

Kasowanie biletów

Bilety ZTM w ramach oferty „Wspólny bilet ZTM – KM – WKD” honorowane są w pociągach WKD pod warunkiem, że są ważne w chwili przejazdu, tj. zostały wcześniej aktywowane lub skasowane.

Aktywacja / skasowanie może nastąpić:

  • podczas wcześniejszego przejazdu pojazdem linii ZTM,
  • w kasowniku ZTM zamontowanym na wybranych stacjach kolejowych,
  • od dnia 15 maja 2021r. wprowadzona zostaje możliwość odręcznego kasowania honorowanych przez WKD biletów ZTM. Podróżny, który zamierza rozpocząć podróż pociągiem WKD na podstawie w/w biletów w formie papierowej zobowiązany jest do odręcznego skasowania biletu, wpisując na bilecie w sposób trwały datę i godzinę rozpoczęcia podróży (w miejscu przeznaczonym na nadruk kasownika).


Stacje i przystanki osobowe WKD, na których znajduje się kasownik ZTM aktywujący/kasujący bilety ZTM:

  1. Opacz - sklep przy ul. Ryżowej 83 – czynny całą dobę
  2. Warszawa Śródmieście WKD
  3. Warszawa Zachodnia - tunel przy wejściu na peron nr 2
  4. Warszawa Ochota - przy zejściu na peron kolei aglomeracyjnej.

Zakup biletu w aplikacjach mobilnych

Na obszarze obowiązywania oferty, istnieje możliwość przejazdów pociągami WKD, na podstawie honorowanych biletów ZTM zakupionych w aplikacjach mobilnych.

mPay - mPay płatności mobilne – Bilety komunikacyjne, parkingi, doładowania
SkyCash - Płatności mobilne - bilety i parkowanie telefonem | Skycash
moBILET- moBiLET | Twój bilet w komórce

Skasowanie biletu z aplikacji to zeskanowanie kodu QR. Kod QR umieszczony jest w górnej części pojazdu nad drzwiami, naklejka z kodem QR przypisana jest do konkretnego pojazdu. Skasowanie biletu zakupionego
w aplikacji mobilnej należy wykonać od razu po wejściu do pociągu.

Informacja o zasadach kupowania i kasowania biletów  zakupionych w aplikacjach

Windykacja należności

Windykacja należności za przejazd bez ważnego dokumentu lub biletu odbywa się według zasad obowiązujących w Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Nieokazanie w/w biletu podczas kontroli w pociągu WKD (skasowanego wcześniej w kasowniku ZTM lub odręcznie przez podróżnego w pociągu WKD) skutkować będzie wystawieniem wezwania do zapłaty.

Uwaga! Nie podlegają reklamacji wezwania sporządzone z powodu nieokazania w pociągu biletu bezimiennego.

Wszystko na temat oferty Wspólny bilet ZTM-KM-WKD

 {/sliders}