Aktualności
{fullsection}wprowadzenie{fullsection} Bezpośrednim następstwem wyjścia Warszawskiej Kolei Dojazdowej z Grupy PKP i przejęcia przez samorządy lokalne była zmiana z dniem 13 sierpnia 2008 roku nazwy...
{fullsection}wprowadzenie{fullsection} Zarząd WKD natychmiast podjął radykalne działania w kierunku wprowadzenia nowej jakości usług: drogą konkursu wprowadzono nowe logo oraz barwy Spółki,...
{fullsection}trudy-transformacji{fullsection} Chcąc zmierzyć się z nową kolejową rzeczywistością, w styczniu 1992 roku w Dyrekcji Generalnej PKP powołano specjalny zespół, mający opracować zasady...
{fullsection}stabilizacja{fullsection} W II połowie lat 70. XX wieku prognozowany na kolejne lata dynamiczny rozwój aglomeracji warszawskiej miał wyrażać się wzrostem liczby mieszkańców – zwłaszcza...
{fullsection}w-nowej-strukturze{fullsection} W lutym 1957 roku stację końcową WKD na terenie Warszawy przeniesiono wzdłuż ul. Nowogrodzkiej w kierunku zachodnim, lokalizując między ul. Emilii Plater...
{fullsection}krotko-po-wojnie{fullsection} 19 maja 1945 roku przywrócony został regularny ruch pociągów elektrycznych EKD na całej trasie. Był to pierwszy po zakończeniu wojny środek masowej...
{fullsection}okres-wojny{fullsection} Od pierwszych miesięcy okupacji znacznie wzrosła liczba pasażerów przewożonych na linii EKD, co było skutkiem wprowadzonych z przyczyn wojskowych ograniczeń w...
{fullsection}pierwsze-lata{fullsection} Rozkład jazdy EKD obowiązujący od 11 grudnia 1927 roku Grodzisk Mazowiecki 7:24 9:54 13:24 14:54 17:24 19:54 Pruszków 7:52 10:22 13:52 15:22 17:52 20:22...
{fullsection}budowa-linii{fullsection} Wszystko wiązało się z wykupem terenów pod inwestycję od dotychczasowych właścicieli, którzy zdając sobie sprawę, że nowe połączenie podniesie wartość gruntów...
{fullsection}projekt{fullsection} Projekt budowy elektrycznej linii kolejowej Warszawa – Grodzisk Mazowiecki – Żyrardów spotkał się ze zdecydowanym sprzeciwem ówczesnego ministra komunikacji, inż....
Strona 7 z 11