3 grudnia Międzynarodowym Dniem Osób z Niepełnosprawnościami
Z okazji Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami WuKaDka wprowadziła nową ofertę dla osób z niepełnosprawnością. W dniu 3 grudnia osoba posiadająca dokument potwierdzający niepełnosprawność będzie mogła odbyć podróż pociągiem WKD bez konieczności zakupu biletu na przejazd.
Obchody Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami dają możliwość zwrócenia uwagi na konieczność integracji osób z niepełnosprawnościami oraz uwrażliwienia na problemy i potrzeby osób wymagających wsparcia. Jest to również doskonała okazja dla nas wszystkich, by budować dobre relacje oraz kształtować postawy tolerancji, otwartości i szacunku wobec osób z niepełnosprawnościami.
WuKaDce zależy na tym, aby była dostępna dla wszystkich pasażerów, dlatego likwidujemy bariery oraz zwracamy uwagę na potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Spółka chce zachęcić osoby z niepełnosprawnościami do podróżowania pociągami WKD oraz stworzyć płaszczyznę do wspólnego funkcjonowania w społeczeństwie. Dlatego też wprowadzamy nową ofertę, która w dniu 3 grudnia pozwoli osobie posiadającej dokument potwierdzający niepełnosprawność możliwość odbycia podróży pociągami WKD bez konieczności zakupu biletu na przejazd.
Od wielu lat Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pasażerów i nie pozostaje obojętna na potrzeby osób z niepełnosprawnością czy osób o ograniczonej mobilności. Jako przewoźnik kolejowy i jednocześnie zarządca infrastruktury Spółka podejmowała i podejmuje wiele działań, które mają za zadanie likwidację barier i zwiększenie dostępności, a tym samym ułatwienie podróży. W dużym stopniu wpływ na obecne udogodnienia i wyrównywanie szans w dostępności naszych usług miały przeprowadzone inwestycje/działania:
- podjazdy na stacjach/przystankach osobowych zarządzanych przez WKD (z wyłączeniem stacji Warszawa Ochota oraz Warszawa Zachodnia)
- wymiana taboru na przystosowany do osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności,
- przeszkolenie personelu obsługującego tabor w zakresie przewozu i pomocy osobom wymagającym wsparcia podczas podróży,
- wyznaczenie miejsc oczekiwania dla osób potrzebujących pomocy na każdej stacji/przystanku osobowym,
- skrócenie do 24 godzin czasu zgłaszania potrzeby wsparcia,
- zamieszczenie na stronie internetowej wkd.com.pl dedykowanej zakładki dla osób z niepełnosprawnościami,
- zainstalowanie pętli indukcyjnych we wszystkich kasach biletowych WKD,
- zainstalowanie nowych biletomatów dostosowanych do obsługi przez osoby z niepełnosprawnościami na wszystkich stacjach/przystankach osobowych,
- przeprowadzenie audytu sprawdzającego poziom dostępności małej architektury przystankowej i taboru, w celu poznania obszarów, które można jeszcze poprawić,
- odmalowanie specjalną, kontrastującą farbą linii ostrzegawczych znajdującej się w obrębie tzw. strefy zagrożenia na stacjach/przystankach osobowych,
- podjęcie prac nad opracowaniem nowej strony internetowej, której układ ułatwi osobom z niepełnosprawnościami korzystanie z niej.
Ponadto w niedalekiej przyszłości planujemy również włączenie WKD do interaktywnej mapy w formie aplikacji „Czy Wjadę” (aplikacja w budowie), montaż tyflomapy na wybranych stacjach/przystankach osobowych oraz wymianę ostrzegawczych pasów dotykowych na peronach stacji/przystanków osobowych. A wszystko po to by osobom z niepełnosprawnościami łatwiej podróżowało się z WuKaDką.
Wiecej informacji o ofercie pn. "Dzień Osób z Niepełnosprawnościami w WKD"
Zobacz również
W ramach obchodzonego w dniu 3 grudnia Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. wprowadza ofertę „Dzień Osób z Niepełnosprawnościami w WKD”, w ramach której uprawniony podróżny w piątek 3-go grudnia...
W listopadzie 2021 r. Warszawska Kolej Dojazdowa kończy pierwszą edycję kampanii, pn. „Twoja bezpieczna WuKaDka”. Kampania miała na celu przede wszystkim uwrażliwienie uczestników ruchu na niebezpieczeństwa jakie niesie ze sobą brak rozwagi, brawura...